Pizza versi Pemanggang Ajaib

salam..hrni nk citer tentang wat pizza menggunakan pemanggang ajaib..kejap ja masaknya dlm 5-10 minit mcm tu...knp pemanggang ajaib?sbb pemanggang ni leh msk segala jenis masakan dan masa untuk memasak pun cpt.Untuk pizza ni saya ambil resepi dr blog SALAM DUA BENUA...sapa yang berminat leh la mik resepi dr sini..kat blog ni dia gtau detail cara2 nak wat pizza, dr mula nak uli tepung smp dh jd doh.Pizza yg saya wat ni hanya menggunakan brg2 yg dh sedia ada di dapur ja.Walaupun mungkin rasa tak sama mcm yg kat pizza hut tu, tapi rs puas hati dpt buat sendiri....dpt belajar benda baru lagi...hubby dan anak2 pun suka mkn...So, layan je la gambar2 kat bawah yer...opppsss lupa nak gtau...pemanggang ajaib ni brand vantage. Skrg ni mcm2 brand yg ada tp yg penting functionnya tetap sama.

utk topping dia mula2 saya  letak sos cili, sos tomato & mayonis 
lps tu saya letak ikan sardin(hancurkan), sosej, cili dan keju (utk topping boleh letak apa2 ja yg kita suka yer)


ni la hasilnya....

sedap...klu suka nipis leh je uli doh dia bg nipis, yg ni saya wat tebal..


sekian...selamat mencuba...

0 comments: