MULUT TU TOLONG JAGA SKIT.....LEH???

awak...saya nak gtau ni...saya sakit hati la kat awak...leh tak klu nak bercakap awak jaga skit bahasa awak tu...klu bagi awak biasa ja...tapi bagi org lain...sakit ati sgt...mcm saya...saya nak bagitau awak....walaupun saya belajar sampai universiti..seposen pun saya x mintak duit awak tau, so lain kali x payah la dok cakap "belajar tinggi2...tapi keja kat sini jugak"....saya sakit ati sgt2 dgr ayat tu....
awak tau tak????rezeki, jodoh, ajal sume tu Allah yang tentukan bukannya saya...bukannya saya tak usaha untuk keja yang lebih baik, setimpal dengan kelulusan saya... tapi dah x dapat....dah rezeki saya ada kat sini...saya redha ja..saya hepi dengan keja saya ni, walaupun gaji saya tak setinggi gaji awak.....sebab disini la tempat saya mencari rezeki halal untuk anak2 saya......gaji awak tinggi sbb awak keja sini dah lama walaupun awak tak berkelulusan tinggi, tapi saya tak pernah merendah2kan diri awak..saya lagi hormatkan awak..
yang awak tu lebih2 sangat napa??awak buat ja keja awak..saya buat keja saya..klu time awak x dak..saya tetap akan  tolong awak jugak...
ni bukan pertama kali tau awak sakitkan ati saya..dah banyak kali dah..tapi saya buat tak tau je...walaupun sebenarnya aku rasa nak ja penampaq muka hang.....sebab saya pikir..kita keja satu tempat....wat pa nak masam2 muka...nanti ati tak senang, nak keja pun x best...tul x?tapi saya rasa awak memang melampau sangat2..saya pun rajin jugak bergurau dengan awak..tapi setiap gurauan saya tu ada batasannya....setiap apa yang saya nak cakap, saya pikir dulu....saya takut awak kecik ati ke, sakit ati ke, terasa ati ke...tapi awak main sedap mulut awak ja kan....
lagi satu saya nak bagitau..klu awak nak recommend gaji saya naik..awak buat je la...tak payah awak nak perli2 saya.....saya tak nak nnti, dibelakang hari awak dok ungkit2, saya naik gaji disebabkan awak...awak dah keja lama kan kat sini...saya pun dah bertahun2 kan dok bawah awak...so, awak dah boleh nampak apa kelebihan dan kekurangan saya kan...tapi napa awak suka perli2 saya yer....klu awak rasa saya tak layak tuk naik gaji, awak tulis je la point2 kelemahan saya...senang ja kan...so..saya hrp sgt2...supaya awak lebih berhati2 bila bercakap...bukan ja ngn saya, tapi ngn sesiapa ja...boleh tak awak.....

9 comments:

Joanna Yunus said...

salam perkenalan dari blog che ros...

izan mama mia said...

sabarlah...

singgah cni dr blog CR...cantik laa blog..salam kenal

Adriana said...

sabar ye eija...manusia ni mmg macam2

Norzie hany said...

Salam kenal dan akak follow sini ye.

Ayuni said...

hm, tersentuh hati sye bila baca post nie. situasi kte sama. tp kn sis, kte kne sabar, kita yang lulusan universiti nie kne tunjukkan pemikiran lulusan universiti, biarkan org yang negatif camtu, yang penting kite survive dgn cara yang diredhai Allah, moga kita semua tabah......

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

sbr byk2 acu....

eita said...

bawak2 lah bersabar...


singgah dari blog che rose

eija Ija said...

for you all..thank a lot coz sudi follow, komen n advice

intan akma said...

salam kenal...datang dari blog cik rose...cantik blog ;)